Ingin Mahir Buat BISKUT & KUIH, Belajar Jenis & Tip Pilih TEPUNG Ini!

Ingin Mahir Buat BISKUT & KUIH, Belajar Jenis & Tip Pilih TEPUNG Ini!

Bagaikan tidak lengkap ceruk dapur anda tanpa bahan utama ini. Sama ada untuk menyediakan sajian berbentuk kuih, biskut mahupun kek, ramuan tepung merupakan item ‘wajib’ yang harus ada dalam rak dapur anda.

Meskipun terdapat pelbagai jenis tepung yang dijual di pasaran namun masih ada yang kurang arif tentang ciri dan fungsinya. Ayuh, kenali beberapa jenis tepung dan kegunaannya di samping meneliti tip berguna semasa membeli tepung.

JENIS-JENIS TEPUNG DI PASARAN

Sebelum membuat sesuatu makanan perkara utama yang harus diketahui adalah fungsi tepung-tepung tersebut. Pastikan anda mengguna tepung yang sesuai dan tepat agar adunan tidak terbantut, rosak dan sebagainya.

  1. Tepung serba guna

Sesuai digunakan untuk bermacam jenis makanan. Lazimnya, ia dikenali sebagai tepung gandum kegunaan am dan mudah didapati di pasaran. Memiliki kandungan protein sederhana.

  1. Tepung berprotein tinggi

Juga dikenali sebagai tepung roti kerana kandungan protein yang tinggi selain gluten di dalam tepung memberikan kekenyalan dan tekstur terutamanya selepas diadun bersama yis. Sesuai untuk membuat produk pastri termasuk donat.

  1. Tepung berprotein rendah

Dikenali sebagai tepung kek atau Superfine kerana mengandungi protein rendah, lebih ringan dan tidak memiliki kekenyalan pada ramuan yang dihasilkan. Antara makanan yang diperbuat daripada tepung ini adalah kek, crust dan pai.

  1. Tepung naik sendiri

Lazimnya digunakan untuk membuat kek tetapi kandungan tepungnya telah di campur bersama serbuk penaik dan soda bikarbonat.  Memiliki tekstur tepung yang halus.

  1. Tepung biskut

Atau juga dikenali sebagai red rose kerana kandungan di dalamnya telah di campur dengan tepung jagung dan bahan perangup. Ia lebih halus dan ringan serta sesuai untuk membuat pelbagai hidangan pastri seperti biskut.

  1. Tepung ubi

Umum mengenalinya sebagai tepung kanji yang membuatkan adunan lebih kenyal. Jika tidak mempunyai tepung ubi, boleh diganti bersama tepung sagu.

  1. Tepung jagung

Fungsinya adalah untuk memekatkan kuah atau adunan. Paling nyata, ia berbeza daripada penggunaan tepung ubi. Diperbuat daripada jagung manis dan berwarna kuning terang atau gelap.

  1. Tepung optima

Sejenis tepung yang mengandungi gula atau yang telah siap ramuannya untuk membuat kek span. Hanya perlu campurkan bersama telur, air, mentega dan dipukul sebati.

TIP MEMILIH & MENGGUNAKAN TEPUNG

  • Perhatikan warna tepung terlebih dahulu misalnya melihat kepada warnanya, bersih, tidak berbau dan tidak kering apabila dipegang
  • Walau pun memiliki tekstur yang agak sama pastikan anda membaca label tertera selain mengetahui jenis tepung yang dimahukan
  • Ayak tepung sebelum digunakan bagi menyingkir kotoran dan bendasing yang terlekat pada tepung
  • Disarankan juga agar menjemur tepung di bawah matahari atau meletakkannya di dalam ketuhar dengan suhu sedikit panas supaya dapat mengatasi faktor kelembapan pada tepung dan tidak mudah rosak
  • Pastikan bungkusan tepung dibalut kemas dan sempurna selepas digunakan.

 

 

 

AMANAT Tahun Baru Editor NONA! Anda Adalah #NONASUPERWOMAN2018

AMANAT Tahun Baru Editor NONA! Anda Adalah #NONASUPERWOMAN2018

Seperti yang dijangkakan cabaran tahun 2018 akan lebih hebat dan sengit. Jadi gerakan kung fu kita harus lebih pantas. Tidak boleh terus selesa menarikan rentak perlahan sedangkan waktu begitu pantas mengejar kita. Jika kisah semalam ada yang meninggalkan luka dan keperitan, ini masanya untuk kita terus bangun dan ‘move on’!

Alhamdulillah ternyata, tugas di bidang penerbitan ini banyak mengajar saya berlari dalam merancang sesuatu. Berlari untuk menguasai dunia digital yang menuntut segala-galanya dengan pantas dan menjadi lebih kreatif dalam merealisasikan sesuatu yang mampu menjadi perhatian mata umum. Biarpun terkadang rasa juga sesak untuk bernafas, maklumlah dalam usia begini ingin bersaing bersama generasi muda.

Namun, saya bersyukur semakin hari, saya semakin matang memahami kehendak yang diinginkan oleh follower dan pembaca Majalah NONA. Saya amat bersyukur Majalah NONA secara fizikalnya masih kekal berada 32 tahun di pasaran ini. Anda pembaca yang bertuah masih dapat merasai nikmat bacaan majalah ini secara fizikalnya. Bukan mudah untuk terus bertahan dalam dunia kepupusan ini tetapi saya percaya dengan sokongan yang tidak putus Majalah Nona akan terus berada dalam industri penerbitan, biarpun fokus utama kami sekarang untuk menawan dunia digital Nusantara keseluruhannya.

Tahun baru, Majalah NONA terus melangkah dalam usia yang lebih matang tetapi bukan tua, tidak juga uzur. Suntikan idea-idea baru sentiasa kami usahakan agar wajah dan penampilannya lebih segar. Bukan gaya botok tetapi secara semula jadi… REALITI IMPIAN WANITA mempunyai maksud yang nyata. Saya mahu setiap paparan yang disampaikan menjadi pendorong kepada wanita Malaysia untuk mengubah hidup agar lebih sukses. Menjadikan Majalah NONA sebagai inspirasi utama dalam meningkatkan karier dan taraf kehidupan.  Mengetengahkan wanita-wanita yang cantik, senang, sukses dan kaya bukan bermaksud mengetepikan keperluan pembaca golongan pertengahan. Saya dan team editorial punya matlamat untuk anda sama-sama mencapai sebuah kehidupan yang lebih baik dan memiliki cita rasa tersendiri.

Pada tahun 2017 ini banyak sekali kejadian yang telah berlaku, sempena kehadiran tahun 2018 marilah kita ambil hikmah dan pelajaran agar kita terus ke depan dan menjadi manusia yang lebih berguna dan terhindar daripada negatif, efek daripada perkembangan zaman yang begitu cepat berubah. Paling penting hati kita tidak berubah, sentiasa bersih hatinya. Hati yang indah akan melahirkan kata-kata yang indah dan setiap bait ucapan kita itu adalah cermin pada keperibadian diri.

Marilah kita bersama mempersiapkan diri ke arah lebih sukses dan cemerlang. Kebahagiaan kita bukan orang lain yang menentukannya, tetapi diri mu sendiri, semoga pada tahun baru 2018 ini menentukan bahagia masa depan kita bersama. Banyak harapan serta doa dipanjatkan untuk sebuah kehidupan yang lebih baik. Tinggalkan segala bentuk kesedihan yang telah berlalu biarkanlah ia berlalu. Bebaskanlah… Mari kita mulai mengharungi hidup yang baru dengan penuh semangat dan optimis. KR

 

 

 

 

“Dulu Ku Dipanggil Lembu, Sekarang Kau Pula Yang Terhegeh-Hegeh!”

“Dulu Ku Dipanggil Lembu, Sekarang Kau Pula Yang Terhegeh-Hegeh!”

Hari itu semuanya kembali cerah, dalam hati ini bagaikan riang menyanyi dan apa sahaja di pandangan mata semuanya cantik dan berseri. Tidak seperti hari-hari yang pernah ku lewati. Gelap dan sunyi. Terasa rendah diri dan jauh hati dengan sikap suami. Diri ini umpama tidak dihargai, diperlakukan sesuka hati. Tapi hari ini aku perlu berdiri sendiri, mengatur langkah lebih berani dan meninggalkan luka semalam sebagai satu mimpi ngeri… Cukuplah 5 tahun hati ini dilukai.

Selepas berkahwin, suami suruh sis berhenti kerja. Katanya cemburu sis melayan pesakit lelaki, lalu sis mengikut kata lelaki bernama suami kerana tidak mahu menjadi isteri derhaka dan tidak dicintai. Sis meninggalkan kerjaya sebagai seorang jururawat dan mulalah kehidupan sebagai seorang suri hati En. Suami yang berniaga sendiri.

Selepas setahun, berhenti kerja. Alhamdulillah, kehidupan di tambah seri apabila sis mengandung anak pertama, syukur rezeki yang telah Allah beri. Bahagia waktu itu tidak dapat digambarkan. Suami berjanji bulan dan bintang, mahu hidup semati. Pelbagai janji ditaburi. Setiap hari kami menyulam kasih sayang sepertinya dialah teman syurga ku abadi.

Setelah Danial dilahirkan, suasana rumah bertambah meriah, tiada sunyi yang ada gelak tawa dan suara jeritan baby. Sis bahagia, belum lagi meroyan. Namun, selepas setahun suasana mendung mula hadir di muka bumi sis berlindung. Sis hanya duduk di rumah jaga anak. Duit tak ada. Laki beri cukup-cukup makan, katanya perniagaan tidak semeriah lagi. Tak ada lebih langsung untuk beli baju baru, alat solek atau keluar jalan-jalan. Duduk rumah jaga anak, tapi paling best laki pulak sesuka hati keluar dengan kawan-kawan, balik kerja lewat dan tidak lagi bertanya khabar sis dan anak seperti sebelum ini. Sis terus bersabar.

Sis perasan juga fizikal tubuh ini tidak lagi langsing cantik seperti yang laki puja dahulu. Emm… mungkin laki berubah bila sis jadi gemuk, bukan sengaja, stres di rumah sis duduk, masak dan makan sehingga lupa jaga diri. Ada terfikir nak keluar joging tak ada orang nak  jaga anak, nak beli ubat kurus, jamu duit tak ada, nak melawa pun duit tak ada. Saat itulah juga suami mula menunjukkan sisi dirinya yang berbeza. Mula bercakap kasar dan ada ketikanya menghina sis macam lembu. Itu tidak apa lagi, ditendang, tampar dan di maki bila ada yang tidak puas hati. Ada sahaja perkara yang sis buat tidak kena pada matanya. Sis sabar lagi… Walaupun kadang berbulan-bulan sis tak disentuh.

Sis ni nekad nak goda semula laki, so, sis belajar menjahit dekat rumah kawan. Konon-konon belajar nak buat baju baru yang seksi sikit sebab sis dah mula diet kurangkan makan nasi. Laki sikit pun tak hairan, katanya jangan haraplah nak cantik kembali kalau dah begitu acuan barunya. Dalam duduk usaha nak pikat hati laki, tiba-tiba laki kantoi rupanya sis dapat tahu laki menikah sorang lagi dekat Golok. Aduh! Sedih tak terkata, terasa begitu hina, sudahlah nafkah tidak diberi, laki pun bukan kaya sangat lagi tapi boleh kahwin lagi satu. Katanya, laki kahwin anak dara, cantik dan bergaya… Nak bergaduh tidak guna lagi, malas nak biar diri ini lebam sana sini. Apa pun, sis sabar lagi….

Sis reda demi anak. Cuba sedaya upaya selamatkan perkahwinan walau pun lepas, laki dah jarang balik rumah. Paling teruk bila madu dapat anak seorang, nafkah tak diberikan terus. Balik rumah, laki akan bandingkan dengan madu yang cantik, pandai jaga badan, pandai segala serbi… Akhirnya sis mengambil keputusan minta dilepaskan. Sis hilang sabar…

Tak guna sis menunggu lagi. Hidup bersama seumpama sis sendiri, jadi biarlah sis bawa diri, berdiri atas kaki sendiri. Sis minta cerai… Suka dan puas la hati laki, lepas ni tak perlu tidur dengan lembu. Laki pun dengan bangganya, ceraikan sis. Tiada setitik pun air mata sis gugur. Laki sempat cakap, “Aku nak tengok sejauh mana kau boleh hidup tanpa aku… kalau nak datang rujuk balik, jangan harap aku akan terima!”

Selepas tamat tempoh idah, sis pun angkat kaki pulang ke rumah mak. Dari situ sis mulakan hidup baru. Jahit baju, pergi kursus MARA sampai sis boleh buka kedai sendiri. Lama sangat sis jadi bodoh, sedangkan sis bukanlah tidak berilmu. Sis terus jalani hidup dengan Danial dengan bahagia. Sis dah kembali jadi Miss Body Beautiful, wajah pun semakin cantik gebu macam Sajat. Alhamdulilllah saham pun semakin naik. Tapi sis belum terbuka pintu hati lagi nak terima laki lain dalam hidup sis. Takut-takut peristiwa dulu terjadi lagi.

Yang penting… bekas laki setiap hari datang melawat sis dan ambil berat tentang anak. Emmm… bagi sis alhamdulillah bila seorang bapa datang dan bagi kasih sayang kepada anak. Untuk minta rujuk kembali, tak akan mahu sis terimanya lagi. Buatlah apa sahaja… Hantar bunga berjambak ke… Kirim teks whatsapp dengan rangkaian kata manis ke.. Semuanya itu tidak jalan. Ada sis kisah! Memang ramai yang nampak sis kejam tidak melayan atau memberi peluang kepada bekas laki, sis tidak peduli. Tak payah la kembali cuba nak belai manusia yang pernah kau kata lembu ni dulu!

Ada juga suara negatif berkata pada sis, ’Dulu ada laki tak pandai jaga! Bila laki dah lari baru nak bergaya. Tapi orang tak tau, kita jadi mayat hidup sebab ada laki tak guna. Bila bini dah lari bentuk sikit mulalah gatal cari bunga lain yang kononnya lebih berseri. Jadi ada baik hidup sendiri, ada duit sendiri tak harapkan laki.

Apa pun sis bersyukur pada Allah dengan perjalanan yang telah diberi. Ini adalah dugaan hidup untuk sis memperbaiki kehidupan lebih baik. Sis pun tidak mahu berdendam atau marah-marah bekas laki sis lama-lama, cuma berhentilah untuk memujuk sis kembali hidup bersama. Sis doakan yang terbaiknya. Sis pun malas nak bertanya tentang apa terjadi dengan isterinya yang cantik bergaya itu.

Yang sis tahu ingin fokus dengan kehidupan sekarang, terus berjaya dalam perniagaan dan membesarkan Danial dengan cukup ilmu dunia serta akhirat. InsyaAllah, kalau terbuka pintu hati sis untuk terima jodoh baru, sis terima suatu hari nanti. Tidaklah sis terus menutup pintu hati ini untuk terima orang lain, sis pun masih muda dan semakin cantik sekarang! KR

 

Baru Nak Romantik Dah Kena Jerkah! Mujur USTAZAH NORHAFIZAH Ajar Cara Redakan Amarah Suami!

Baru Nak Romantik Dah Kena Jerkah! Mujur USTAZAH NORHAFIZAH Ajar Cara Redakan Amarah Suami!

Alam rumah tangga memang mencabar. Bak kata orang, seperti mengemudi bahtera di tengah lautan. Ada masa ditimpa gelombang ganas dan ada ketika pula berlayar dengan cukup tenang. Begitu juga sikap suami mahupun isteri yang tidak menentu emosinya. Kadang kala mereka jadi pasangan yang romantik dan penyayang tapi ada masa  boleh jadi sebaliknya pula.

Walau ‘sekeras’ mana pun sikap suami, isteri perlu bijak mengatasi amarah mereka. Iyalah, jika sama-sama ‘berangin’ dan tidak mahu mengalah macam mana hendak dapat kata sepakat. Jadi isteri harus bertindak memainkan peranan. Bukan bererti anda lemah dan lelaki boleh melakukan apa saja tetapi kesediaan isteri merendahkan ego dan meredakan keadaan inilah yang berkuasa meleburkan hati sang suami.

Ustazah Norhafizah Musa ~ Baru Nak Romantik Suami Jerkah Kita Nak Buat Camne Puan2

Ustazah Norhafizah Musa ~ Baru Nak Romantik Suami Jerkah Kita Nak Buat Camne Puan2

Posted by Ustazah Norhafizah Musa on 13hb Januari 2018

Tak percaya? Pakar motivasi, Ustazah Norhafizah Musa sendiri membongkar teknik berkesan untuk diamalkan isteri jika berdepan situasi berkenaan. Menurut Ustazah Norhafizah dalam salah satu siri ceramahnya berkata isteri perlu penuhkan diri mereka dengan sifat sabar selain meminta pertolongan dari Allah SWT.

“Elok kita niat macam tu ada je ujian. Kita nak jadi romantik ni tiba-tiba suami tunggu di rumah, kita balik je cakap lembut suami dah tinggi suara. Nak kekal tak suara lembut tu lepas kena sergah. Itu latihan, kena sabar. Teruskan latihan bertutur lembut.

Pandai-pandai jadikan situasi itu tak tegang. Kita dalam rumahtangga kena ada tiga segi, minyak , air dan api. Suami pilih jadi api, kita jangan jadi minyak. Kalau kita jadi api, minta suami jadi air.

Cakap kepada suami awal-awal, “Kalau saya marah-marah, abang janganlah jadi minyak. Lagilah teruk rumah tangga kita. Tolonglah saya.”

Ada masa-masa kita tak boleh control diri kita kan? Bila suami jadi api, jangan kita jadi minyak. Nanti terbakar rumah tangga. Isteri kena jadi air. Inshaallah tak berlarutan.

Itu latihan. Sebab itu benda ini perlu dilihat dengan sangat profesional. Kita diberikan amanah hati, nak bawa balik pun bertemu Allah, nak bawa hati yang luhur. Jagalah tauhid, hati yang paling dalam agar kita benar-benar mentauhidkan Allah. Yakni tak ada lain selain daripada Allah.”

Amalan Doa & Surah Untuk Melembutkan Hati Pasangan dan Anak-Anak

 

  • Amalkan baca zikir Al-Latiff
  • Dibaca 19 kali dan niat agar Allah melembutkan hati pasangan atau anak-anak, jadi hamba yang soleh dan berbaik-baik sesama muslim.
Kaum Wanita Lebih Mudah Alami OSTEOPOROSIS Akibat Kekurangan Sumber Penting Ini!

Kaum Wanita Lebih Mudah Alami OSTEOPOROSIS Akibat Kekurangan Sumber Penting Ini!

Makanan dan pemakanan sudah sekian lama menjadi asas bagi pembinaan tulang yang kuat. Bagi wanita postmenopausal (sudah putus haid) yang menghidap osteoporosis, sajian makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral adalah bahagian yang penting untuk menjaga kesihatan tulang serta melindungi diri mereka daripada fraktur osteoporosis.

Vitamin D memainkan peranan yang penting bagi kesihatan tulang kerana tanpa vitamin D tubuh tidak dapat menyerap kalsium yang diperlukan untuk membina dan menjaga tulang yang kuat dan sihat secara normal bagi orang yang menghidap osteoporosis.

Osteoporosis adalah penyakit kronik yang mengakibatkan kemerosotan tulang serta mudah patah. Penyakit ini berpontesi dihidapi oleh kira-kira satu pertiga daripada wanita yang berusia antara 60 hingga 70 tahun, dua pertiga daripada wanita yang berusia 80 tahun ke atas dan kira-kira 200 juta wanita menghidap osteoporosis di seluruh dunia. Namun terdapat juga lelaki tua yang menghidap osteoporosisi.

Vitamin D

Satu kajian mendapati sebanyak 97% pesakit yang dimasukkan ke hospital kerana fraktur yang tidak disebabkan trauma seperti jatuh yang ringan mempunyai kekurangan vitamin D. Kajian ini menunjukkan bahawa wanita postmenopausal yang menghidap osteoporosis tidak melindungi diri mereka dengan sebaik mungkin daripada fraktur dengan mendapat vitamin D yang mencukupi.

Walaupun garis panduan rawatan mengesyorkan supaya pesakit osteoporosis memakan vitamin D bersama ubat osteoporosis tidak mendapat vitamin D yang mencukupi. Terdapat keperluan yang mendesak untuk meningkatkan pengenalan vitamin D sebagai komponen penting dalan pengurusan osteoporosis untuk membaiki kebolehan untuk mencegah fraktur osteoporosis yang boleh mengakibatkan ketidakupayaan yang teruk dan juga mungkin maut.

Sumber Vitamin D

Pendedahan kepada cahaya matahari penting bagi pembentukan vitamin D dalam kulit. Walau bagaimanapun, ada banyak faktor yang mempengaruhi jumlah vitamin D yang dihasilkan di dalam kulit. Pada masa ini, perbuatan mengelak daripada terdedah kepada cahaya matahari di kalangan semua lingkungan usia, sama ada atas sebab kesihatan (mengelakkan kanser kulit misalnya) kecantikan atau budaya boleh mengehadkan penghasilan vitamin D.

Apabila usia meningkat usia, kulit mereka hilang keupayaan untuk mrnukarkan pelopor vitamin D kepada vitamin D melalui penggunaan matahari, dan penyakit ginjal bermakna vitamin D tidak boleh ditukar kepada bentuknya yang aktif. Ini ada kena-mengena terutama bagi wanita postmenopausal kerana kesihatan tulang berkait secara langsung dengan risiko fraktur pada usia yang lanjut.

Sumber vitamin D adalah makanan terhad dan merangkumi ikan berminyak seperti salmon, tuna, sardin dan makerel, tiram, kuning telur, hati dan makanan tertentu yang diperkuat. Kebanyakan sajian makanan lazimnya tidak menyediakan vitamin D yang mencukupi. Atas sebab-sebab ini, mungkin sukar bagi wanita postmenopausal untuk mendapat vitamin D yang mencukupi.

Makanan Sumber Vitamin D

  1. Makanan daripada sumber tenusu terutama susu, keju, dadih
  2. Ikan sardin
  3. Makanan laut seperti tiram, udang
  4. Sayuran seperti brokoli, kubis, taugeh
  5. Buah-buahan, kekacang dan tauhu. ROSMAH IDAYU ABU SAMAH

 

Ini Sebabnya Kenapa Mesti Pupuk Tabiat SARAPAN Yang Betul Tiap Pagi!

Ini Sebabnya Kenapa Mesti Pupuk Tabiat SARAPAN Yang Betul Tiap Pagi!

Herbalife Nutrition komited menyediakan penyelesaian masalah nutrisi seperti obesiti dengan memberi pendekatan komuniti sokongan yang memberi inspirasi kepada pelanggan untuk mengamalkan gaya hidup lebih sihat dan aktif.

Herbalife Nutrition memulakan kempen sarapan sihat bagi meningkatkan kesedaran masyarakat tentang isu obesiti di Malaysia yang berada pada tahap tinggi. Kesedaran amat penting bagi memupuk tabiat makan yang lebih sihat di kalangan rakyat Malaysia.

“Kadar obesiti di Malaysia kian meningkat saban tahun. Pentingnya kami membendung masalah ini, lebih-lebih lagi obesiti sering dikaitkan dengan pelbagai masalah kesihatan seperti sindrom metabolik, kencing manis dan tekanan darah tinggi yang mengurangkan kualiti hidup,” jelas Pengurus Besar Sub-Wilayah, Herbalife Nutrition Malaysia dan Singapura iaitu Sridhar Rajagopalan.

Menurut Dr. Julian Alvarez, ahli Lembaga Penasihat Herbalife Nutrition, pengambilan makanan pertama setiap hari sangat penting. Mereka yang mengambil sarapan biasanya mempunyai tabiat makan yang sihat sepanjang hari. Ini memberi kesan positif terhadap keseluruhan kesihatan mereka termasuk pengurusan berat badan dan pencegahan penyakit yang lebih baik.

“Jumlah kilojoule yang disyorkan bagi menyediakan sarapan seimbang ialah 15%-25% daripada jumlah pengambilan tenaga harian. Julat ini berbeza mengikut umur, jantina, keperluan tenaga harian dan gaya hidup seseorang,” katanya.

Tidak mengambil sarapan boleh mengurangkan kualiti diet dan faktor risiko kardio-metabolik. Ia juga boleh menyebabkan makan secara berlebihan dalam sehari. Selaras dengan tujuan Herbalife Nutrition, kempen ini menggalakkan rakyat Malaysia untuk lebih kerap bersenam.

Salah satu penyumbang utama obesiti di Malaysia ialah kurangnya atau tidak terlibat dalam aktiviti fizikal. Walaupun kadar obesiti amat membimbangkan, perlu diingat ada cara untuk memeranginya. Dengan tabiat makan yang betul terutama semasa sarapan dan beraktiviti fizikal yang cukup, gaya hidup aktif sihat dapat dicapai.

Herbalife Nutrition melancarkan Pek Sarapan Sihat terdiri daripada Formula 1 Nutritious Mixed Soy Protein Drink, Herbal Aloe Concentrate Mix and Tea Mix. Pek Sarapan Sihat menyediakan kombinasi ideal kerana Formula 1 Nutritious Mixed Soy Protein Drink yang berglycemic rendah merangkumi protein, serat dan karbohidrat berkualiti untuk memulakan hari.

Herbal Aloe Concentrate Mix pula membantu penyerapan nutrien serta menyokong sistem pencernaan yang sihat. Bagi kesihatan menyeluruh, Tea Mix yang mengandungi kafein semula jadi berfungsi sebagai alternatif rendah kalori untuk memberikan rangsangan tenaga. AMY MOHD

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error: