Pick Up Line Paling Sweet, Untung KAK TON Dapat Anak Macam HARRIS ANNUAR Ni!

Pick Up Line Paling Sweet, Untung KAK TON Dapat Anak Macam HARRIS ANNUAR Ni!

Ibu adalah insan yang terpenting dan teristimewa dalam hidup seorang anak dan sukar dicari ganti. segala jasa dan pengorbanannya tidak dibalas dengan wang ringgit dan harta benda. Tiada apa juga yang diinginkan seorang ibu melainkan anak-anak yang dilahirkan menjadi insan yang berguna untuk negara dan masyarakat.

Orang kata, kalau nak tahu seseorang lelaki itu baik ataupun tidak lagi-lagi untuk dijadikan pasangan hidup, lihat macam mana cara dia melayan ibu atau adik-beradik kandungnya sendiri. Kalau baik layanannya, maka baiklah nanti anda dilayan. Kalau sabar layanannya, sabar lah juga nanti melayan kerenah anda yang macam-macam tu.

Bila tengok sendiri kemesraan Harris Annuar yang merupakan anak teruna kepada pengasas produk kecantikan, Zaiton Hassan atau lebih mesra dipanggil Kak Ton, terpancar keikhlasan dan kasih sayang antara dua beranak ini. Terbaharu, Harris ada memuat naik satu video di laman instagram dengan memberi pick up line yang paling sweet di dunia kepada ibunya itu. Sporting je Kak Ton melayan Harris yang juga merupakan pemenang tempat ketiga pencarian Hero Remaja 2017.

Ya Allah, beruntungnya Kak Ton dapat anak yang romantik dan sangat menyanyangi dirinya sebagai seorang ibu. Jarang ada anak lelaki yang tanpa rasa segan silu mencium ibunya dikhalayak ramai. Harris yang memegang nama penuh Mohd Harris Shahrul Annuar merupakan anak bongsu daripada lima orang adik-beradik dan merupakan adik kepada pengacara TV Nadia Annuar.

 

Walaupun sudah berusia 25 tahun, Harris ternyata tidak malu untuk meluahkan rasa sayang dan mencium ibunya setiap kali memuat naik video di laman instagram bersama ibu tersayang. Semoga kasih sayang antara ibu dan anak ini akan berkekalan dan dijadikan teladan untuk kita supaya tidak lupa akan jasa ibu bapa yang selama ni memerah tenaga untuk membesarkan anak-anak.

sumber: instagram @harrisannuar

Suami Isteri Kena Tiru 25 Tip BAHAGIA Ini Agar Rumah Tangga Kekal Harmoni!

Suami Isteri Kena Tiru 25 Tip BAHAGIA Ini Agar Rumah Tangga Kekal Harmoni!

Apa itu bahagia? Kalau diajukan soalan ini kepada sesiapa sahaja pasti bermacam-macam jawapan dapat di dengar. Namun yang pasti, setiap orang menginginkan hidup bahagia bersama pasangan masing-masing. Meraih kebahagiaan menjadi impian setiap pasangan. Kebahagiaan itu tidak akan datang bergolek tanpa usaha.

Pilihan di tangan anda sendiri sama ada untuk merasa bahagia atau sebaliknya. 25 tip berikut boleh dijadikan panduan buat anda dan pasangan untuk hidup bahagia:

  1. Tunjukkanlah sokongan emosi kepada pasangan anda.
  2. Khabarkan dan nikmatilah kisah-kisah kejayaan bersama.
  3. Selalu setia kepada pasangan anda.
  4. Ciptakan satu suasana yang harmoni dan tenang di kediaman anda berdua.
  5. Sentiasa menghormati dan menjaga hak privasi pasangan.
  6. Sentiasa memanggil pasangan dengan nama sebenarnya.
  7. Jadikan pasangan sebagai orang kepercayaan anda. Jangan mudah menceritakan rahsianya kepada orang lain.
  8. Memberikan kad ucapan, hadiah atau sekadar ucapan sebagai tanda ingatan di hari ulang tahun perkahwinan anda berdua.
  9. Sentiasalah berada di sisi pasangan tika susah mahupun senang.
  10. Berbicaralah dari hati ke hati dengan pasangan tentang perasaan masing-masing. Selesaikan masalah bersama-sama secara berhemah.
  11. Maklumkan kepada pasangan tentang jadual kerja mahupun perjalanan anda.
  12. Menerima rakan-rakan pasangan dengan baik.
  13. Jangan mencela pasangan di khalayak ramai.
  14. Mintalah nasihat mahupun pandangan daripada pasangan anda.
  15. Banyakkan berbicara soal agama, politik, seks dan kematian bersama pasangan.
  16. Tataplah mata pasangan saat anda berbicara dengannya.
  17. Sentiasa berbincang soal kewangan bersama pasangan.
  18. Sentiasa memberikan sentuhan kepada pasangan.
  19. Sentiasalah bergurau senda dan saling menggoda pasangan bagi menyemarakkan perasaan cinta dan kasih.
  20. Mintalah pertolongan daripada pasangan jika anda memerlukan.
  21. Tunjukkan kepada pasangan jika anda sedang bersedih, risau atau kecewa.
  22. Sentiasa bersedia memberi pertolongan mahupun pujian kepada pasangan.
  23. Usahlah diungkit kisah lalu apatah lagi yang negatif. Apa pun, segala yang sudah terjadi telah selesai!
  24. Buang rasa cemburu yang tidak bertempat. Cemburu ibarat racun yang boleh membunuh hubungan anda berdua secara senyap. Mencintai adalah memiliki rasa percaya terhadap pasangan.
  25. Jaga komitmen antara satu sama lain. Menjaga kepercayaan dan saling menghormati adalah bentuk komitmen dari sebuah hubungan yang sihat. Usah berjanji jika anda tidak mampu memenuhinya. Ia akan mengurangkan rasa hormat pasangan terhadap anda.
Jiwa Penyayang SHARIFAH AMINAH, Tekad Besarkan 5 Anak Walau Bukan Dari Darah Dagingnya!

Jiwa Penyayang SHARIFAH AMINAH, Tekad Besarkan 5 Anak Walau Bukan Dari Darah Dagingnya!

Masuk tahun ini, sudah sepuluh tahun Sharifah Aminah Syed Mohssain bergelar ibu kepada lima orang anak. Secara luaran, tiada apa yang membezakan wanita berusia 39 tahun ini dengan ibu-ibu lain yang mempunyai anak kecil dan dalam masa sama sibuk dengan kerjaya masing-masing. Naluri keibuan yang terpancar pada wajah Sharifah Aminah menutupi segala kekurangan diri.

Realitinya, lima anak yang dibesarkan dengan penuh kasih sayang itu bukan berasal dari darah daging Sharifah Aminah. Sebaliknya, mereka adalah anak angkat yang telah dijaga dengan sempurna oleh Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Bandar Tun Razak itu sejak kecil lagi.

Dialah ibu dan dia jugalah bapa kepada lima anak bertuah Muhammad Mukhlis Daniel, 10 tahun; Muhammad Mohssain Danish, 9 tahun; Mysarah Aqeelah Wafaa dan kembarnya, Muhammad Aqeel Wafiyy, 8 tahun; dan Muhammad Aqmal Wafeeq, 3 tahun. Bayangkan tanpa bantuan insan bergelar suami dan menguruskan segala keperluan seorang diri Sharifah Aminah teguh mendepani hari mendatang.

Baginya, itu adalah kepuasan yang dicari selama ini. Berkongsi kasih bersama anak kecil yang memerlukan. Sungguh mulia!

Namun, tanggal 25 Disember tahun lalu… tugas yang digalas Sharifah Aminah selama ini dikongsi bersama lelaki bergelar suami. Selamat mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan keluarga, Muhamad Anizan Kadir… wanita berjiwa penyayang ini mengakui hidupnya lebih sempurna sekarang.

Sharifah Aminah bersama suami tercinta, Anizan

“Niat untuk ambil anak angkat ini bermula secara kebetulan waktu hari jadi saya yang ke-29. Masa tu tahun 2008 apabila seorang sahabat baik datang ke rumah saya dan membawa bayi lelaki yang baru berusia 53 hari.

Memandangkan dia belum berkahwin dan tak ada rumah yang sesuai, saya bersetuju membiarkan bayi tersebut tinggal di rumah sementara menunggu dia cari rumah. Diam tak diam, enam tahun juga saya jaga bayi tersebut dan kemudian baru kawan jaga sepenuhnya.

Bila sudah selalu bersama dan tiba-tiba terpaksa berpisah, memang saya rasa sedih. Kalau dulu, setiap hari dia ada bersama tapi selepas kawan turut jaga anak pertama saya, Mukhlis, kami bergilir-gilir jaga. Sebab sedih tak dapat selalu jumpa, adik perempuan saya pergi carikan anak angkat yang baru pula untuk saya secara sah. Dari situlah, saya mula ambil anak angkat kedua dan seterusnya.

Masa anak ketiga sebenarnya majikan saya yang mahu mengambil anak angkat sebab dia belum dapat anak lagi. Tapi bila bayi sudah lahir, lain pula jadinya dan dia beritahu belum bersedia lagi. Tak mahu hampakan keluarga bayi tersebut, saya yang ambil dan jaga anak kembar mereka.

Ingatkan sampai situ saja, tapi rupanya ada lagi anak kelima yang kawan saya bawa seorang wanita sarat mengandung ke rumah pukul 2 pagi. Seminggu kemudian dia bersalin dan sama seperti kes sebelum ini, pasangan yang mahu ambil anak angkat mungkir janji. Jadi, saya ambil juga anak ini dan ibunya sekali untuk tinggal bersama.

Ambil anak angkat ini bukan mudah sebab banyak proses yang perlu dilakukan. Kita kena berurusan dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk memaklumkan kita telah mengambil anak angkat, berurusan dengan Jabatan Pendaftaran Negara dan menandatangani beberapa dokumen oleh ibu bayi terbabit sebelum diserahkan kepada kita. Selepas 2 tahun menjaga anak, baru secara rasminya proses pengambilan anak angkat berlaku.”

Membahasakan diri dengan gelaran Umi di hadapan anak-anak, Sharifah Aminah juga tidak terlepas daripada persepsi negatif masyarakat yang menganggap usaha murninya itu adalah semata-mata untuk melindungi status diri. Meskipun terkadang timbul sekelumit rasa benci dengan tohmahan khalayak, wanita cekal ini membulatkan hati untuk terus memperjuangkan nasib lima anaknya.

“Tak dinafikan saya terima banyak sangat feedback orang ramai. Ada yang menyokong dan tidak kurang juga yang mengata serta menjaja cerita. Kononnya saya yang melahirkan anak ini dan terpaksa menyorokkan mereka kerana saya sudah berkahwin dan menjadi isteri kedua.

Saya tak mahu ambil peduli dengan cakap-cakap orang luar. Cukuplah ahli keluarga sokong dan menerima anak saya seperti darah daging sendiri. Alhamdulillah, semua anak saya disusukan adik perempuan saya. Jadi kepada wanita yang ada keinginan mengambil anak angkat; jaga, sayangi dan lindungilah mereka macam anak sendiri.

Jangan sesekali abaikan kerana mereka adalah amanah Allah untuk kita walaupun realitinya kita bukan insan yang melahirkan mereka ke dunia. Paling penting, ambil anak ini dengan prosedur yang betul dan sah di sisi undang-undang supaya nasib mereka terbela kelak,” pesannya.

Wow, Amalkan 10 Perkara Kecil Ini Je Confirm Suami Makin SAYANG!

Wow, Amalkan 10 Perkara Kecil Ini Je Confirm Suami Makin SAYANG!

Rutin kerja yang tak pernah habis seringkali membuatkan seorang wanita terlupa beberapa perkara kecil yang sangat penting dalam menjaga keharmonian rumah tangga. Amalkan 10 cara ini setiap hari dengan yakin dan ikhlas. Percayalah, dengan izin-Nya hubungan anda dan suami akan semakin bahagia.

  • SIMPAN TELEFON BIMBIT

Utamakan keluarga apabila anda berada di rumah dengan cara menyimpan seketika telefon bimbit. Komunikasi bersama suami lebih penting sekaligus menunjukkan rasa hormat dan perhatian yang membuatkannya rasa lebih dekat serta dihargai.

  • FIKIR 2 KALI SEBELUM KRITIK

Kritikan boleh merosakkan hubungan. Maka, fikir dulu sebelum melontarkan kata-kata. Adakah kesilapannya itu sudah keterlaluan atau tidak. Fikirkan adakah berbaloi kritikan anda itu?

  • YAKINLAH ANDA TETAP YANG UTAMA

Suami pasti mempunyai teman-teman rapat yang memberi makna dalam hidupnya terutama sebelum berkahwin dengan anda. Jangan halang atau putuskan silaturrahim mereka. Sokonglah jika ia memberi kebaikan. Yakinlah anda tetap yang utama buat suami.

  • PILIH SENGKETA ATAU BERDAMAI

Apabila anda bijak mengungkapkan perasaan dengan cara positif serta mendengar apa yang suami luahkan pasti akan mencetuskan perdamaian. Jika awal-awal lagi anda sudah bersangka buruk atau ego maka mudahlah terjadinya sengketa.

  • BIARKAN SUAMI BEREHAT

Ada juga isteri yang terlalu bergantung kepada suami seperti membuat kerja rumah. Mungkin suami keletihan setelah seharian bekerja. Sebaiknya salinglah membantu meringankan beban. Berikan masa untuk suami berehat sebelum memintanya membantu anda di rumah.

  • ZIARAH KELUARGA SUAMI

Sentiasa berusaha menjadi yang terbaik buat suami dan keluarganya. Jika suami berhasrat untuk menziarahi keluarganya, sentiasa bersedia untuk menemaninya. Jadilah seorang isteri dan menantu yang terbaik.

  • BERIKAN SENTUHAN LEMBUT TANDA KASIH

Anda pasti ingin menjadi seorang isteri yang menyenangkan suami. Salah satu caranya ialah memberikan sentuhan melalui urutan yang pasti akan dirindui suami.

  • SOKONG APA JUA IMPIANNYA

Sokonglah idea-idea mahupun cita-cita suami agar hubungan semakin kuat. Anda juga boleh memberikan pandangan untuk membantu suami mencapai impiannya itu.

  • PUJILAH SUAMI

Berikan pujian seikhlas hati terutama setiap kebaikan yang dilakukan atau pencapaian yang diperolehinya.

  • AJAK ‘BERCINTA’

Kebiasaannya suami yang berinisiatif untuk berhubungan intim. Apa kata anda pula mulakan ‘pelawaan’ itu. Suami pasti terkejut dan teruja mendengarnya. Namun pastikan ajakan itu pada masa yang tepat.

 

 

‘Warkah’ Di Balik Tirai Besi, Catatan Anak Bongsu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM Ni Sentuh Emosi Ramai!

‘Warkah’ Di Balik Tirai Besi, Catatan Anak Bongsu DATUK SERI ANWAR IBRAHIM Ni Sentuh Emosi Ramai!

Luar biasa betul reaksi rakyat Malaysia tentang pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini. Dari Hospital Rehabilitasi Cheras, Istana Negara sampailah ke kediaman beliau .. semuanya menanti-nantikan kemunculan semula Ketua Umum PKR ini di depan khalayak. Jelas terbukti, aura Datuk Seri Anwar masih kuat seperti dulu.

Apa yang pasti, isteri dan anak-anak beliau antara individu yang paling bersyukur dengan perkhabaran tersebut. Masakan tidak, dengan ketibaan Ramadan esok sudah tentu ia ‘kemenangan’ terindah buat keluarga kesayangan ramai ini. Sesungguhnya perancangan Allah SWT itu cukup cantik aturan-Nya!

Sepanjang berada di balik tirai besi, perjuangan Datuk Seri Anwar tidak pernah terhenti. Malah meskipun warkah yang ditulis tidak dapat dikirimkan kepada dunia luar, namun beliau tetap setia melontar kata-kata semangat.

Lebih meruntun perasaan, coretan manja anak bongsunya, Nurul Hana yang setia menanti kepulangan bapa tersayang. Antara nukilan yang pernah dikongsikan Hana adalah potret waktu kecilnya bersama Datuk Seri Anwar dengan kapsyen ‘Sayang Buat Papa’.

Karya itu ditujukan sempena Hari Kelahiran Datuk Seri Anwar.  Tulisnya, “Happy Birthday Papa. This book is for you and inshaAllah, you will get to see the finalized book soon pa. May Allah shower you with countless blessings.”

Walau apa pun cabaran yang bakal menanti, moga keluarga ini tetap kuat menempuhinya.

Sumber: Instagram hana_pisang

 

 

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: