
Melihat personaliti dirinya yang lembut dan tersusun dari segi tutur kata, pasti ramai yang mengagumi aura yang dimiliki oleh Nasha Aziz yang mampu menarik perhatian sesiapa sahaja yang melihat kelibat dirinya walaupun kini dilihat seakan-akan menjauhkan diri dalam dunia seni.

“Memang saya sengaja meletakkan diri saya eksklusif terutama dalam bab kerja. Kena selektif sebelum bersetuju untuk menerima sebarang naskhah. Kerja juga tak boleh tangkap muat saja. Saya mahu menghasilkan sesuatu yang mempunyai nilai yang tinggi bukan sahaja untuk diri saya, malah untuk peminat dan individu yang bekerja bersama saya”, ujar Nasha yang mempunyai kredibiliti tiada ganti.
Dalam memperkatakan tentang penglibatannya dalam dunia lakonan yang semakin menyepi, akui Nasha dia sememangnya tidak dapat lari dari melibatkan diri dalam bidang yang amat disayanginya iaitu peragaan dan lakonan. Walaupun tidak kerap muncul di kaca televisyen dengan drama atau filem terbaharu, namun Nasha lebih selesa membuat kemunculan di beberapa drama televisyen untuk mengubati kerinduannya terhadap bidang lakonan.
“Siapa yang tidak rindu dunia lakonan yang sudah menjadi sebahagian rencah dalam kehidupan saya. Bohong jika saya katakan saya tidak rindu terhadap dunia lakonan. 50 peratus diri saya rindu untuk aktif berlakon, tetapi sebahagian darinya perlu memberi tumpuan terhadap perkara lain.


Jadi, saya faham peminat merindui kemunculan saya tetapi Insyaallah jika ada naskah yang sesuai, saya tetap akan memberi komitmen tanpa berbelah bahagi. Saya kini lebih memberi tumpuan terhadap perkara-perkara utama dalam hidup dan memilih untuk menjalani kehidupan yang lebih tenang dan sederhana. Itu matlamat saya,” ujar Nasha mengakhiri perbualan.
Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download
sekarang!
Callie Lancar PELITUP MUKA Pembedahan Bermutu Tinggi “Koleksi Alam”

Apabila berbicara tentang pelitup muka, soal perlindungan menjadi keutamaan. Ini kerana pelitup muka yang kurang berkualiti adalah tidak berkesan. Melihat kepada jumlah kes harian COVID-19 yang tidak konsisten, permintaan bagi pelitup muka berkualiti akan terus meningkat.
Pelitup muka akan terus memainkan peranan penting selepas pandemik kerana kita sedar menjaga kebersihan dan kesihatan menjadi amalan harian dan bukan hanya apabila berlaku krisis kesihatan saja.
Kini, pelitup muka menjadi barang keperluan dan sebahagian besar daripada kehidupan harian kita. Ini merupakan satu petanda baik bagi perniagaan pelitup muka seiring dengan norma baharu.
Menurut laporan media, seawal Januari 2021 seramai 90% daripada rakyat Malaysia memakai pelitup muka apabila berada di tempat awam semasa penularan Covid-19, meningkat daripada 55% pada lewat Februari 2020. Ini mencerminkan keprihatinan dan kesedaran rakyat Malaysia untuk menjaga keselamatan sejajar seruan kerajaan agar kita mengawal pergerakan dan menggalakkan rakyat Malaysia agar terus memakai pelitup muka di samping menjaga penjarakan sosial.
Rentas Health Sdn Bhd, pengedar rasmi bagi pelitup muka Callie melancarkan siri pelitup muka pembedahan bermutu tinggi di Hotel Four Seasons Kuala Lumpur. Tetamu kehormat yang merasmikan acara tersebut ialah YB Datuk Seri Ir Dr Wee Ka Siong, Menteri Pengangkutan Malaysia dan YB Senator Datuk Lim Ban Hong, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Malaysia.
Diberi nama “Nature Collection, (Koleksi Alam), siri pelitup muka baharu ini berilhamkan Alam Semula Jadi dengan membawakan tiga pilihan – ‘New Wave (Gelombang Baharu)’, ‘For Evergreen (Malar Hijau)’ dan ‘Blossome (Mekar)’. Reka bentuk pelitup ini mendapat inspirasi daripada tema lautan, kehijauan hutan dan keindahan bunga, untuk membolehkan rakyat Malaysia kekal selamat sambil terus bergaya dalam suasana pandemik Covid-19 dan selepas itu jika perlu.
Ketua Pegawai Eksekutif Callie, Cik Kelly Teoh menerangkan bahawa koleksi baharu ini ialah hasil penambahbaikan siri pelitup muka asasnya. Selain daripada memperhalusi unsur reka bentuk dan mengukuhkan mekanisme perlindungan, Callie juga meningkatkan kecekapan dari segi kelestarian, daripada mencipta bungkusan yang boleh diguna semula, kepada menggunakan komponen lebih mesra alam.
“Kami teruja untuk membawakan rangkaian baharu “pelitup muka yang selesa secara semula jadi” selepas menjalankan kajian pengguna selama berbulan-bulan untuk memahami keperluan pasaran. Orang ramai bukan sahaja mahu memakai pelitup muka yang bermutu tinggi tetapi juga yang selesa dan bergaya – sebaik-baiknya yang mencerminkan personaliti mereka, dan dipakai dalam semua keadaan, sama ada di luar, semasa bekerja, di acara sosial dll. Pelitup muka seharusnya membuatkan si pemakai rasa selesa dan yakin. Pelitup muka Koleksi Alam menampilkan corak keragaman warna tanah dan estetika serba anggun yang menjanjikan keselesaan dan gaya tersendiri, menampilkan tenaga semula jadi dan keceriaan pemakainya.”
Walaupun pasaran kini dipenuhi dengan pelitup muka 3 lapis murah yang dihasilkan dengan kaedah pembuatan dan kualiti yang boleh diragui, Callie menawarkan ciri unik sebagai jenama pelitup muka gred pembedahan 4 lapis bergaya yang direka untuk keselesaan pemakaian maksimum.
Pelitup muka Callie menyediakan kecekapan penapisan sehingga 99% terhadap zarah mikro dan submikron, bakteria dan virus dengan keupayaan hidrofobik tinggi untuk perlindungan daripada cecair dan titisan.
Keunikan pelitup muka Callie terletak pada estetika dan reka bentuk terperinci. Lapisan dalam secara khususnya, dicipta dengan bahan tidak bertenun ikatan pintal polipropilena teramat lembut, yang membezakan pelitup muka Callie daripada yang lain. Diperbuat daripada bahan hipoalergenik, dan direka khas untuk menyerap lembapan dan meningkatkan keupayaan bernafas bagi mengelakkan kerengsaan, dengan bahan yang lembut dan selamat kepada kulit halus untuk mengurangkan lecetan dan kesan terhadap kulit semasa pemakaian.
Untuk maklumat lanjut tentang Callie, sila layari www.calliemask.co.
Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download
sekarang!
Rambang Mata Tengok Koleksi Terbaharu ARIANI di Majlis Pertunjukan Fesyen ARIANI FLORAYA 2019

Masih terasa kehebatan Majlis Pertunjukan Fesyen ARIANI FLORAYA 2019 yang berlangsung semalam. Saat menjejakkan kaki ke dalam Dewan Utama, Kuala Lumpur Convention Centre umpama berada di sebuah inderaloka.
Bunga-bunga pastel yang menghiasi keseluruhan dewan dengan tema flora botanical benar-benar mengamit emosi kewanitaan. Tepat dengan tema yang telah dipilih oleh ARIANI pada tahun ini iaitu ARIANI FLORAYA 2019.


Namun kehebatan pada petang itu lebih terserlah apabila ARIANI menampilkan rekaan hijab dan busana terkini dengan pilihan dan gaya yang cukup mempesona. Para tetamu disajikan irama 90an sebagai apresiasi kegemilangan zaman ini sebagai simbolik 11 tahun jenama ARIANI di pasaran.
Peragawati melangkah penuh gaya dengan 40 koleksi hijab yang merangkumi tudung polos dan printed yang terdiri daripada koleksi Selendang Cluster, Frackle Flow, Calgary, Instant Ferrera, Valerie, Tuscany dan banyak lagi.
Bukan hanya tetamu yang hadir sahaja teruja melihat koleksi yang telah disediakan malah kaum wanita lain pasti rambang mata melihat lebih 100 pilihan hijab terbaharu dengan kombinasi warna, material dan cetakan yang moden dan elegan.
Diikuti dengan peragaan ARIANI LUXE dan koleksi ARIANI READY-TO-WEAR (RTW). ARIANI RTW sekali lagi tampil manjalinkan kerjasama dengan selebriti Ayda Jebat dan Mira Filzah. Dalam majlis ini ARIANI telah memeprkenalkan ikon baru ARIANI RTW iaitu Sheila Rusly.


Bersesuaian dengan konsep ready-to-wear, ARIANI RTW mahu setiap wanita merasai pengalaman perayaan yang istimewa dengan memperkenalkan harga mampu milik dan berbaloi untuk dimiliki di samping rekaan yang minimal dan praktikal.
Lebih 700 orang tetamu menyaksikan koleksi ini buat pertama kalinya. Tetamu kehormat yang turut hadir menyerikan majlis pada petang itu, isteri kepada Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datin Seri Shamsida Taharin, isteri kepada Menteri Besar Perak, Datin Seri Dr. Nomee Ashikin Dato’ Mohammed Radzi dan isteri kepada Menteri Besar Selangor, Puan Masdiana Mohamed.


Menurut Pengarah Pemasaran Ariani Textile & Manufacturing (M) Sdn. Bhd., Datin Farah Haryani, 11 tahun berkecimpung dapam industri hijab tempatan, ARIANI sentiasa menumpukan perhatian terhadap penyelidikan dan dan kajian fabrik yang memberi fokus kepada penstrukturan jalinan fabrik bagi memberikan lebih keselesaan dan pilihan kepada pelanggan.
Tambah Datin Farah lagi, kesemua koleksi ARIANI FLORAYA 2019 yang dipersembahkan tidak sekadar cantik dipandang, tapi cukup praktikal untuk digayakan sepanjang lebaran nanti.


Penyanyi rock lagenda, Ella telah memeriahkan acara dengan mengadakan persembahan pembukaan. Ella telah mendendangkan lagu Layar Impian dan Permata Pemotong Permata. Persembahan Amy Search benar-benar memukau dengan lagu hits Isabella dan Fantasia Bulan Madu.

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download
sekarang!
Inisiatif ‘Green Beauty’ Pupuk Generasi Cinta Alam Sekitar Melalui Pendidikan

Garnier Malaysia hari ini mengumumkan pelancaran program pendidikan sekolah di seluruh negara sebagai sebahagian daripada inisiatif hijaunya di bawah kempen ‘Green Beauty’. Pelancaran tersebut diadakan di SMK Darul Ehsan di Selayang Baru dan dihadiri oleh Hajah Marpuaton Sastero, Timbalan Pengarah, Sektor Pengurusan Sekolah, Jabatan Pendidikan Negeri Selangor dan I.S.Shanmugaraj Subramaniam, Pengarah Eksekutif Persatuan Pencinta Alam Malaysia (MNS).
Inisiatif ini merupakan sebahagian daripada komitmen Garnier Malaysia untuk memupuk generasi Hero Hijau yang seterusnya melalui pendidikan.
Green Beauty adalah inisiatif global Garnier melibatkan pendekatan menyeluruh ke arah kelestarian. Komitmen ini mempunyai sasaran besar menjelang 2025 untuk mengurangkan impak keseluruhan Garnier terhadap alam sekitar secara menyeluruh. Matlamat kelestarian 2025 termasuklah memastikan produk tidak dihasilkan daripada plastik baharu, dan menukar bungkusan bagi memastikan semua bahan boleh diguna semula, dikitar semula dan boleh dikompos.
Dengan mengambil langkah-langkah hijau dalam setiap perjalanan operasi jenamanya, Garnier juga komited memastikan tapak industrinya adalah neutral karbon menjelang 2025. Garnier juga berhasrat memperkasa 1,000 komuniti melalui program Penyumberan Perpaduan (Solidarity Sourcing).
Bagi mengukuhkan lagi pelaksanaan inisiatif ini di peringkat tempatan, Garnier Malaysia bekerjasama dengan MNS untuk menjalankan program pendidikan sekolah yang bermatlamat mendidik 1,000 guru dan beribu-ribu lagi pelajar tentang kitar semula, guna semula dan cara-cara untuk menangani pencemaran plastik. Para pelajar juga turut diperkasa untuk mengamalkan pengetahuan kitar semula yang dipelajari melalui tong sampah kitar semula yang disediakan oleh Garnier.
Inisiatif ini dimulakan dengan pameran bergerak jelajah yang interaktif, dipenuhi pelbagai aktiviti dan bengkel pendidikan yang menyeronokkan di SK Subang Bestari 2 dan SMK Seksyen 4, Bandar Kinrara. Acara ini menerima banyak maklum balas positif daripada pelajar dan guru.
Chris Chan selaku pemimpin Garnier Malaysia berkata, “Pencemaran plastik terus menjadi isu di Malaysia. Melalui inisiatif Green Beauty, kami ingin memainkan peranan sebagai sebuah jenama kecantikan yang lestari dalam mewujudkan impak, tidak kiralah kecil atau besar, ke arah kesejahteraan alam sekitar dalam jangka masa panjang. Kami percaya terhadap kuasa pendidikan dan program pendidikan sekolah ini akan memupuk pencinta alam sekitar yang akan menjadi generasi Hero Hijau yang seterusnya demi Malaysia yang lebih bersih dan lebih hijau.”
“Garnier sangat berbesar hati dapat berganding bahu dengan MNS untuk melaksanakan inisiatif ini memandangkan mereka mempunyai pengetahuan dan pengalaman yang meluas bagi mengukuhkan lagi pelaksanaan dan kesan inisiatif, sekaligus membolehkan kami sama-sama mencapai keseluruhan matlamat yang ditetapkan,” tambah Chan.
SMK Darul Ehsan telah dipilih untuk pelancaran ini memandangkan sekolah tersebut cukup dikenali dengan pelaksanaan inisiatif hijau yang pelbagai di kalangan pelajar dan komuniti.
Antara inisiatif hijau yang dilaksanakan di sekolah ini termasuklah membina rumah hijau, sistem tadahan air hujan, menyediakan kelas agrikultur dan hortikultur, dan juga hab pengumpulan untuk minyak masak dan fabrik terpakai. Sekolah tersebut juga dikenali dengan pelaksanaan ‘Eco-Brick’, dimana botol plastik diisi padat dengan sisa buangan plastik untuk digunakan sebagai bahan binaan bagi menghasilkan dinding penebat atau perabot luar.
I.S.Shanmugaraj Subramaniam, Pengarah Eksekutif Persatuan Pencinta Alam Malaysia berkata, “Program pendidikan sekolah di seluruh negara ini bertepatan dengan matlamat dan tujuan kami ke arah mendidik pelajar bagi mewujudkan minat mereka terhadap kitar semula dan pengurusan sisa buangan plastik.”
Untuk maklumat lanjut mengenai kempen Green Beauty oleh Garnier, layari www.garnier.com.my/green-beauty
Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download
sekarang!


