Lembaran kerjaya Fazura terus berkembang. Selepas kejayaan membina empayar namanya sebagai boss lady, beliau kini terpilih sebagai juri tetap Innovathon, sebuah rancangan realiti terbitan Astro yang dilancarkan baru-baru ini. Paling menarik, tentu sekali gaya sut Fazura ketika hadir ke Sidang Media, segak dan cukup memukau!

Mengenakan sepasang sut putih oversized rekaan S Bahar, gaya maskulin Fazura menyuntik inspirasi timeless.

Penampilan yang diserikan hijab dan sepatu hitam ini menyerlahkan kuasa wanita yang pintar dan dominan, namun tetap feminin dan menggemari fesyen.

Ads

Menerusi komen Fazura, tata gaya beliau telah disempurnakan oleh Yana Baharudin, styling hijab oleh Nurhana Halim dan solekan daripada Rozlan Nassir.

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!
Instagram @missfazura

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!
Instagram @missfazura

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!
Instagram @missfazura

 

Tapi paling seronok tengok, detik Fazura bergurau dengan Datin Lisa Surihani. Berdekah gelak! Dua-dua pelakon wanita Malaysia paling diminati ramai, sejuk mata bila aktres-aktres kesayangan ini tampil manis berhijab…

 

Dalam hantaran yang sama, ibu anak satu itu melahirkan rasa bangga kerana dipilih sebagai juri tetap dalam program tersebut, menyertai YB Chang Lih Kang, Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, dan YB Rafizi Ramli, Menteri Ekonomi di Kuala Lumpur.

Innovathon adalah rancangan realiti terbitan Astro yang unik di Malaysia dalam memberikan ruang dan peluang kepada masyarakat untuk mengetengahkan pelbagai idea serta solusi inovatif kepada pelbagai masalah harian yang dihadapi oleh segenap lapisan masyarakat.

“Negara kita sememangnya kaya dengan idea dan kesungguhan rakyat dalam memperbaiki mutu serta taraf hidup. Syabas kepada semua. Lots of love.” Fazura

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!
Instagram @missfazura

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!
Instagram @missfazura

 

BERGAYA

Peralihan imej Fazura sejak berhijab langsung tidak membuat aktres dan penyanyi asal Pekan, Pahang itu ‘hilang bisa’ daripada terus bergaya.

Jalan hidup kita, suka atau duka, semuanya telah disusun cantik oleh Allah. Sejak berkahwin pada tahun 2018, pemilik nama lengkap Nur Fazura Sharifuddin itu terus mengukuhkan kedudukannya sebagai salah seorang usahawan wanita yang terkenal di tanah air.

Kalau dulu sekadar mengusahakan butik fesyen House of Doll, kini beliau berjaya melahirkan lebih banyak rangkaian jenama gaya hidup dan Muslimah seperti Fazbulous, Fazura Skincare, Fazura Beauty, Tudung Fazura, Trudolly (jenama yang diusahakan bersama Puteri Zarith) serta yang terbaharu, Fazura Beauty Water.

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Artikel berkaitan: https://www.nona.my/cekal-besarkan-anak-lepas-suami-pergi-kekuatan-ibu-fazura-jadi-inspirasi-anggun-usia-60an/

 

HIJRAH

Pertama kali melangkah keluar dengan transformasi hijab sepenuhnya, Fazura akui sungguh tenang. Penghijrahan itu sememangnya sudah diduga sejak awal lagi. Bermula dari sekadar berhijab hanya pada bulan Ramadan, Fazura dilihat perlahan-lahan menyenangi helaian yang lebih longgar dan sopan.

Ads

Tidak mendadak, akhirnya transformasi imej Fazura secara rasmi berlaku menjelang penghujung 2021. Fattah Amin dan ahli keluarga Fazura pastinya menjadi orang terawal paling gembira melihat perubahan wanita yang bakal mencecah 40 tahun itu.

“MasyaAllah, Dia permudahkan semua yang Faz buat. Apa saja yang terdetik di hati, tiba-tiba jadi mudah. Now I respect myself more!” Fazura

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Sambil mengiyakan pendapat bahawa untuk bertudung itu mudah tapi untuk beristiqamah itu yang susah, Fazura tegas berpegang pada niat sebenarnya, iaitu menjadi wanita Muslimah yang sejati.

“Of course everyone has their own struggle. Macam saya yang baru berhijrah pun, hati selalu berbolak-balik. Saya selalu berdoa dan mohon juga doa semua kepada Allah agar kebaikan ini berterusan buat selama-lamanya.” Fazura

 

Paling menyentuh hati, Fazura sangat bersyukur kerana perniagaan tudung yang dijalankan sedikit sebanyak membuka hati segelintir kaum wanita untuk mula belajar menutup aurat.

Sebagai salah seorang selebriti popular yang pernah menerima banyak anugerah, laluan Fazura dalam dunia keusahawanan terbentang luas menggunakan platform peminatnya yang ramai. Terkini, jumlah pengikut beliau mencapai 5.7 juta di Instagram dan 525,000 di TikTok!

Ads

Ibu kepada si comel Nur Fatima Aisya, 2 tahun, itu juga menolak sangkaan klise tentang fenomena artis bertudung semata-mata untuk berniaga. Bersangka baik dengan takdir Allah, pasti hikmah di sebaliknya besar sekali.

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Gaya Fazura Dalam Sut Serba Putih Menyerlah, Ramai Puji Boss Lady Nampak Ikonik!

 

Pun begitu, sebagai wanita yang sering diangkat sebagai ikon fesyen, adakah jiwa Fazura terhadap seni fesyen telah benar-benar berubah?

“Sekarang Faz lebih seronok dan suka berfesyen, malah makin suka explore macam-macam gaya hijabi. Mujurlah sejak dulu Faz seorang yang ringkas dan suka tudung bawal.

Koleksi wardrobe pun banyak seluar jeans dan oversized shirt yang sesuai dengan diri Faz yang baru. Cuma itulah, Faz nak cuba lebih banyak stail hijab yang berbeza.”

 

Bersyukur kerana bukan sahaja dapat membantu membuka pintu hati para wanita untuk berhijab, perniagaan Tudung Fazura juga turut membantu orang lain, khususnya stokis dan ejen menjana pendapatan selepas terkesan teruk akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Kata Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-27 itu, ramai stokis dan ejen yang bernaung di bawahnya sebelum ini hilang punca pendapatan.

Sentiasa mengutamakan circle yang sihat serta positif, Fazura yang kini mempunyai lebih 4,000 orang ejen serta dropship berdaftar bertuah kerana dirinya sering dikelilingi ‘besties’ yang saling mendorong satu sama lain.

“Kebanyakan ‘besties’ saya ialah golongan suri rumah yang ingin membantu suami menjana pendapatan. Saya bangga dengan kejayaan mereka yang sama-sama mendukung jenama Tudung Fazura serta produk-produk saya yang lain.

Ini membakar semangat saya untuk terus menghasilkan produk pada harga mampu milik yang sesuai untuk semua.”

 

 

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI