Usahawan dan pempengaruh Vivy Yusof nyata bijak menarik perhatian para hijabi dan peminat fesyen. Apa saja yang Vivy gayakan pasti menjadi ikutan ramai dan membuatkan golongan wanita mahu memiliki aksesori sama.

IKLAN

Selaku Pengasas bersama The dUCk Group, figura berjaya ini bangga apabila koleksi edisi terhad dan eksklusif The Malaysia dUCk bersempena Hari Kebangsaan 2023 kini berada di pasaran.

Kesemua enam rekaan The Malaysia dUCk sudah pun dijual di sembilan butik dUCk di Malaysia dan Singapura pada 21 Ogos lepas. Menariknya, rekaan Hari Kebangsaan ke-66 ini diambil daripada inspirasi cawan kopitiam!

Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup

Sarat dengan elemen klasik, ia sebagai mengimbau nostalgia masyarakat pelbagai kaum di Malaysia yang sinonim dengan suasana meriah di kopitiam.

Ujar Vivy, ia merupakan koleksi yang amat istimewa bagi jenama dUCk. “As a tribute to our beloved nation, we have celebrated many things over the years.

From kuih-inspired designs to flowers inspired by the women in P Ramlee’s movies to the iconic drawing by the country’s most prominent cartoonist, Datuk Lat, dUCk has traversed roads and paths to find something uniquely Malaysian.”

Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup

“This year, we want to embrace the simplicity, familiarity and warmth of the local kopitiam, where friendships are made and a sense of community is nurtured. This collection reminds me of our KL dUCk collection, one of our very first collections that brought dUCk to where it is now.”

IKLAN

Rekaan yang dihasilkan menerusi lukisan tangan ini mengambil masa 660 jam!

Terdapat enam pilihan warna koleksi The Malaysia dUCk yang dihasilkan dalam helaian skraf dan selendang menggunakan material satin silk.

IKLAN
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup
Corak Klasik Cawan Kopitiam Jadi Inspirasi, Vivy Yusof Bangga Rekaan The Malaysia dUCk Ambil Masa 660 Jam!
Kredit Instagram @theduckgroup

Kotak eksklusif koleksi ini turut diperincikan dengan simbol ikonik dan bersejarah Malaysia termasuk bangunan Sultan Abdul Samad, mainan tradisional congkak, rumah kampung, ilustrasi pokok kelapa dan pokok pisang.

Ia juga dinamakan bersempena minuman kopitiam popular iaitu White Coffee, Teh Tarik, Barley, Neslo, Kopi O dan Cham. Selain skaf, koleksi The Malaysia dUCk turut dihasilkan dalam bentuk placemats dan lapik kusyen.

 

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI