Bahang kedatangan Ramadan dan Syawal semakin terasa apabila jenama-jenama fesyen lokal mula memperagakan koleksi Ramadan dan Syawal untuk para muslimin dan muslimat bergaya di hari mulia.

Siti Khadijah Apparel Sdn. Bhd. (Siti Khadijah) turut melancarkan koleksi raya yang diberi nama Raya in Vogue pada 15 Mac. Bermula dengan penjualan telekung, kini jenama Siti Khadijah (SK) turut dipelbagaikan dengan pelbagai jenis rangkaian produk termasuk pakaian untuk wanita dan lelaki.

IKLAN

Koleksi “Raya In Vogue” Patuh Syariah Jadi Sandaran Jenama SITI KHADIJAH

Malah selepas 14 tahun mengukuhkan nama di pasaran, kehadiran koleksi baju raya untuk lelaki dan wanita menyemarakkan lagi persaingan di antara pengeluar pakaian patuh syariah di negara kita.

Koleksi Raya In Vogue ini menampilkan lima baju kurung, satu baju Melayu selain jubah wanita itu turut diperagakan dalam pertunjukan fesyen diadakan di ruang legar pusat beli belah, KL East Mall.

Koleksi “Raya In Vogue” Patuh Syariah Jadi Sandaran Jenama SITI KHADIJAH
Pengasas Siti Khadijah, Hajah Padzilah Enda Sulaiman

“Koleksi Raya In Vogue yang diperagakan hanya dijual secara fizikal secara terhad di butik di seluruh negara. Bagaimanapun, mereka yang ingin mendapatkan koleksi raya ini selain ke butik terpilih.

“Selain itu mereka juga boleh membeli menerusi ‘personal shopper’ berdaftar yang kami panggil Srikandi di seluruh Malaysia. Hingga kini, kami mempunyai lebih 600 Srikandi berdaftar. Pembelian koleksi ini juga boleh dibuat menerusi laman sesawang www.sitikhadijah.com.

“Jualan sudah dibuka mulai 15 Mac 2023. Jadi rancang pembelian anda dengan bijak, seperti yang dikatakan beli awal tak kalut. Kami tidak menggalakkan orang membeli minit akhir sebelum raya,” kata Pengasas Siti Khadijah, Hajah Padzilah Enda Sulaiman.

Kata Padzilah lagi, koleksi tahun ini diserlahkan dengan gaya mewah tetapi mengekalkan konsep kesederhanaan dan menitikberatkan soal keselesaan.

Koleksi “Raya In Vogue” Patuh Syariah Jadi Sandaran Jenama SITI KHADIJAH

Sejajar dengan tagline di Siti Khadijah iaitu, ‘Selesa Luaran, Tenang Dalaman’, koleksi dijual dengan harga di antara RM208 ke RM328.

IKLAN

“Tahun sebelumnya kami ada tampilkan rekaan bercirikan nusantara, klasik dan sebagainya. Tahun ini kami tampilkan elemen yang lebih ‘classy’ namun mengekalkan ciri patuh syariah.

“Lima koleksi baju kurung kami namakan sebagai Nazrin Kurung Pesak, Azra Kurung Pesak, Alara Kurung Moden, Aylin Kurung Moden dan Zehra Kurung Pahang. Dan setiap koleksi dihadirkan dengan lima pilihan warna.

Koleksi “Raya In Vogue” Patuh Syariah Jadi Sandaran Jenama SITI KHADIJAH

“Bagi koleksi lelaki pula kami namakan Daud Baju Melayu, juga dengan lima pilihan warna. Selain itu, ada juga pilihan jubah, tudung sarung, bawal satin dan biasa,” katanya.

IKLAN

Dalam pada itu, Padzilah berkata pihaknya juga enggan statik dan mahu terus mengembangkan jenama ini ke persada antarabangsa.

Hingga kini, jenama itu mempunyai 47 butik di seluruh Malaysia.

“Kami ada juga dua butik di Indonesia. Seterusnya, paling terdekat kami bakal melebarkan sayap ke Singapura,” katanya.

Koleksi “Raya In Vogue” Patuh Syariah Jadi Sandaran Jenama SITI KHADIJAH
Terdahulu, pada acara pertunjukan itu, Edika Yusof serta Arash Mohd turut mencuri tumpuan memperagakan koleksi lelaki Siti Khadijah. Turut menghiburkan tetamu dan penonton di premis beli belah itu ialah Lah Ahmad dan kumpulan Ruffedge.

Malah Vanidah Imran, Kuza selain pempengaruh terkenal di platform digital serta media sosial turut diundang memeriahkan acara ini.

Selain telekung, syarikat itu turut mengeluarkan pelbagai pakaian kelengkapan haji seperti tudung, stokin tangan, jubah dan aksesori menunaikan haji. Jenama ini juga menghasilkan produk gaya hidup seperti pakaian lelaki dan pakaian wanita, tudung, aksesori, dan banyak lagi.

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI