Sejak kebelakangan ini, nama Fazura mula diangkat sebagai ikon usahawan apabila banyak produk jualannya laris dalam tempoh yang singkat. Koleksi Merdeka Tudung Fazura yang terjual 80,000 helai dalam masa dua jam, antara kejayaan terbaharu beliau yang membanggakan.
Sebagai seorang anak seni yang telah menerima pelbagai anugerah, laluan Fazura dalam dunia keusahawanan terbentang luas menggunakan platform peminatnya yang ramai.
Dengan jumlah pengikut mencapai 5.6 juta di Instagram dan 131k di TikTok, anak kelahiran Pekan, Pahang itu terus mengorak langkah mengukuhkan namanya di persada bisnes.
Fokus Fazura jelas. Beliau menetapkan target pelanggan wanita dalam semua komponen bisnesnya iaitu Fazura Skincare, Fazura Beauty, Fazbulous dan Trudolly.
Fazbulous
Di bawah flagship Fazbulous, Fazura melancarkan semua himpunan fesyen dan tudungnya di sini. Ini termasuklah produk pelitup muka JOVIAN X FAZBULOUS dan Kurta Fattah by Fazbulous sempena hari raya.
The Fazura Bag juga antara taruhan terbaharu beliau bermula pada 3 September. Mampukah beg tangan ini mencipta fenomena baru seperti Koleksi Merdeka Tudung Fazura yang lepas?
Fazura Skincare
Dengan misi ‘Cantikkan kulit you…’ Fazura juga mempunyai himpunan set produk penjagaan kulit terdiri pembersih muka, skrub, krim siang, krim malam dan sebagainya.
Paling best, semua ini dihasilkan tanpa merkuri, bebas paraben dan sulfat. Confirm takde kesan sampingan!
Fazura Beauty
Kecantikan Fazura sejak membintangi filem Gol & Gincu, Pisau Cukur dan Manisnya Cinta di Cappadoccia lagi sering diperkatakan.
Justeru, peminat Fazura kini boleh mendapatkan barangan kosmetik jenama beliau sendiri seperti lip matte dan glow lippy yang berpatutan.
View this post on Instagram
Trudolly
Hasil kolaborasi Fazura dan rakan karibnya, Puteri Zarith, terhasillah rangkaian suplemen TruDolly by Fazura. Produk ini antara lain menyasarkan penjagaan kesihatan dan kecantikan dalaman wanita.
View this post on Instagram
KEJAYAAN BERTERUSAN
Rezeki Fazura pada musim pandemik. Berkat kerajinan dan niatnya mahu berkongsi rezeki dengan golongan terjejas COVID-19, akhirnya memberikan pulangan yang lumayan.
Dalam perkongsian beliau baru-baru ini, Fazura kelihatan sebak dan tidak mampu menahan air mata mengenangkan nasib segelintir rakyat Malaysia yang hilang mata pencarian.
“Terima kasih sebab anda semua sudah pun membantu 4,000 peniaga-peniaga kecil di bawah Faz yang hilang mata pencarian, yang mungkin suaminya hilang kerja dan sebagainya.
Jadi terima kasih kepada semua yang dapat bantu mereka ini.” Fazura
Ucapan ini adalah susulan kepada kejayaan Fazura dan team menjual 80,000 helai Koleksi Merdeka Tudung Fazura dalam tempoh 2 jam. Satu pencapaian luar biasa!
Jelas, strategi bisnes Fazura iaitu menggabungkan harga mampu milik, pasukan jualan yang aktif serta kelebihan diri Fazura sendiri sebagai isteri dan ibu menjadi resipi sukses beliau pada waktu sukar ini!