Kanak-kanak merupakan generasi yang bakal menerajui negara apabila tiba masanya nanti dan merupakan aset negara yang perlu diberi perhatian penuh teliti. Memupuk sifat ingin tahu di kalangan kanak-kanak merupakan inisiatif yang perlu diteruskan sebagai pemangkin semangat juang mereka untuk menempuhi masa hadapan.

IKLAN

Scott’s Bright dengan kerjasama Aquaria KLCC telah melancarkan program Scott’s Bright Little Explorer. Program ini adalah untuk menyemai sifat ingin tahu di kalangan kanak-kanak dan menggalakkan mereka menikmati pengalaman bawah laut dan mempelajari lebih lanjut tentang lautan, hidupan laut dan pemuliharaan lautan.

Program Scott’s Bright Little Explorers di Aquaria KLCC ini memberi peluang kanak-kanak berusia 6 hingga 12 tahun mengambil bahagian dalam program bermalam di Aquaria KLCC yang dinamakan ‘Tidur Bersama Jerung’.

Acara bermalam itu membolehkan peserta mengambil bahagian dalam pelbagai aktiviti pendidikan, termasuk sesi memberi makan kepada jerung, memerang laut dan ikan pirana, bertemu penyelam Aquaria KLCC dan juga lebih mengenali dunia bawah laut.

Menurut Ketua Jabatan Pemasaran dan Jualan, Aquaria KLCC, Daryl Foong, menerusi pengalaman berharga ini, dapat mendorong kanak-kanak untuk menceburi bidang sains dan juga biologi marin.

IKLAN

Malah tambah Pengarah Pemasaran Kawasan, Kesihatan Oral dan Nutrisi, Asia Tenggara, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Venaig Jegou, manusia baru meneroka tidak lebih daripada 5% daripada seluruh kawasan lautan Aquaria KLCC mampu mencetuskan keinginan kanak-kanak untuk belajar secara lebih terperinci tentang dunia bawah laut dan penghuninya. Hamizatul Maizan Mohamed

Scott’s Bright Little Explorer Pupuk Sifat Ingin Tahu Kanak-Kanak

IKLAN

Scott’s Bright Little Explorer Pupuk Sifat Ingin Tahu Kanak-Kanak

Scott’s Bright Little Explorer Pupuk Sifat Ingin Tahu Kanak-Kanak

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI