Walaupun masih muda dan baharu tiga tahun memulakan perniagaan tapi usahawan berjaya ini jelas tentang hala tuju syarikat yang diterajuinya. Nabella Anuar nekad melahirkan produk kosmetik sendiri apabila mencari produk penjagaan kulit yang selamat dan berkualiti tinggi serta mempunyai kesan terbaik terhadap kulit. Penubuhan Kayman Beauty ini lambang keberanian dan perjuangan wanita yang mesra disapa Bella ini.

IKLAN

Mengangkat Sarah Lee dan Christine Chang selaku Pengasas Jenama Kosmetik Glow Recipe sebagai idola, Nabella berhasrat mahu membantu ramai lagi anak muda untuk berjaya sepertinya. Menurut wanita yang gemar menghabiskan masa dengan membaca ini, beliau berazam dan mahu meningkatkan diri ke tahap yang lebih tinggi dengan menjadi pelabur untuk membantu anak muda lain melahirkan jenama kecantikan sendiri dalam tempoh lima tahun akan datang.

Bergelar Usahawan Berjaya Usia 28, Kayman Beauty Tak Nak KAYA Sendiri Mahu Jadi ‘Pelabur’

Bukan mudah untuk Pengarah Urusan, Kayman Beauty ini mengatur strategi di saat begitu banyak produk kecantikan di pasaran. Bercerita tentang sokongan yang diterimanya, “Suami menjadi pendorang utama untuk saya terus melebarkan empayar perniagaan ini. Saya terharu apabila suami sanggup berhenti kerja semata-mata mahu membantu mengukuhkan jenama ini. Keluarga saya terutama nenek dan ibu bapa bangga melihat apa yang telah saya capai dan terharu apabila saya mampu menghantar mereka melakukan ibadah umrah.

Kejayaan ini juga bukan hasil usaha saya seorang. Saya bangga mempunyai team yang sanggup berkorban demi Kayman Beauty. Masakan tidak, kerana team perintis Kayman Beauty ini merupakan rakan rapat saya sejak belajar lagi,” bicara Nabella yang beruntung mempunyai sahabat sejati sebagai tulang belakang perniagaannya dan bersungguh-sungguh mengusahakan jenama kosmetik ini.

Bergelar Usahawan Berjaya Usia 28, Kayman Beauty Tak Nak KAYA Sendiri Mahu Jadi ‘Pelabur’

Bersandarkan tagline, Your Skin’s Favourite Companion, label ini terus menerus mendapat sambutan hangat sejak dipasarkan pada tahun 2017. “Produk Kayman Beauty menggunakan bahan-bahan yang premium serta mempunyai pelbagai pilihan mengikut jenis masalah dan jenis kulit. Ia boleh dimiliki secara mudah daripada stokis dan agen kami di seluruh Malaysia.

IKLAN

Produk terbaru kami adalah Coalberry Cleanser yang mengandungi tiga bahan utama iaitu arang aktif, estrak madu dan 10 jenis ekstrak beri. Formulasi ini berkesan membuang kotoran dan sebum berlebihan daripada kulit serta bersifat antimikrob. Produk yang dilancarkan pada bulan September lalu membantu melembapkan kulit, sebagai antioksida untuk membantu penyembuhan dan menyerikan kulit.

Bergelar Usahawan Berjaya Usia 28, Kayman Beauty Tak Nak KAYA Sendiri Mahu Jadi ‘Pelabur’

IKLAN

Manakala pada bulan Oktober lalu pula, Kayman Beauty telah melancarkan tisu pembersih muka (facial cleansing wipes) yang diberi nama Wipe-it-all. Ia berkesan untuk menanggalkan mekap, sunscreen dan juga kotoran pada muka. Wipe-it-all mengandungi 2 bahan utama yang lembut pada kulit iaitu green tea dan aloe vera,” terang Nabella bangga jenamanya sebaris dengan jenama terkenal tempatan.

Bergelar Usahawan Berjaya Usia 28, Kayman Beauty Tak Nak KAYA Sendiri Mahu Jadi ‘Pelabur’

“Nasihat saya kepada usahawan kosmetik yang baru menapak dalam bidang ini, percaya kepada setiap proses. Jika kita mahu untung RM1 juta, cabaran yang akan kita hadap juga akan bernilai RM1 juta begitu juga sebaliknya,” tegas Nabella yang mendapat khidmat nasihat perniagaan daripada Sifu Jamal.

Lubuk konten hanya untuk VVIP NONA. NONA kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI