Starbucks Malaysia bekerjasama sekali lagi dengan Dato’ Fazley Yaakob untuk memperkenalkan menu baharu yang dipilih merangkumi elemen klasik digemari ramai dan street food kegemaran yang terkenal. Menu baharu ini telah dilancarkan secara rasmi pada 29 Ogos 2022 dan bakal dilancarkan di negeri-negeri Timur pada akhir tahun ini.

IKLAN

REZEKI DATO’ FAZLEY,  Kolaborasi Bersama  STARBUCKS  Meraikan Makanan Tradisi MALAYSIA.
Menu edisi terhad menawarkan pelbagai ciptaan inovatif diilhamkan daripada tradisi makanan yang sentiasa dekat di hati Chef Dato’ Fazley, menggabungkan bahan-bahan berkualiti tinggi dan sentuhan elemen barat.

REZEKI DATO’ FAZLEY,  Kolaborasi Bersama  STARBUCKS  Meraikan Makanan Tradisi MALAYSIA.

“Kami teruja untuk bekerjasama dengan Dato’ Fazley sekali lagi membawa menu yang benar-benar unik ke jenama kami. Menu baharu yang mencerminkan keselesaan dan khasiat makanan tradisi yang kita membesar bersama,” kata Dato’ Sydney Quays, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Berjaya Food Berhad dan pengarah urusan Starbucks Malaysia & Brunei.

“Hidangan dalam menu baharu ini benar-benar menggambarkan suasana tempat kami di sini, sebagai jenama yang sangat digemari rakyat Malaysia, terutamanya menjelang Hari Malaysia akan datang. Ia bukan sahaja meraikan perpaduan, tetapi juga meraikan pelbagai budaya dan tradisi Malaysia.

IKLAN

REZEKI DATO’ FAZLEY,  Kolaborasi Bersama  STARBUCKS  Meraikan Makanan Tradisi MALAYSIA.
Antara menu yang diperkenalkan termasuklah Pau Sambal Malaysia. Pau Sambal sentiasa menjadi hidangan Malaysia yang unik. Di Starbucks, hidangan tradisional ini telah diimaginasikan semula dengan donut istimewa yang diisi dengan sambal cili, telur, timun dan ikan bilis goreng.
Menu kedua pula ialah Croissant Roti John. Street food yang popular kini boleh didapati di Starbucks dengan sentuhan Perancis! Menampilkan roti croissant istimewa, ia dibakar dengan ayam berempah, telur dadar dan coleslaw segar.
Brioche Murtabak Ayam pula menampilkan keranggupan di tepi tetapi berisi di tengalipatan daging lazat yang sering ditemui di gerai penjaja jalanan di seluruh Malaysia telah sampai ke Starbucks. Lempeng persegi tradisional ini diisi dengan isi kari ayam dan herba serta rempah (rempah empat Malaysia).
Ayam Percik Linguine merupakan makanan ikon Bazar Ramadan di seluruh Malaysia akan membuat kemunculannya di Starbucks, tetapi kali ini dalam bentuk hidangan pasta Itali. Ayam yang diperap, dihiris dan diletakkan di atas linguine yang baru ditos dengan sos manis dan pedas yang lazat.

REZEKI DATO’ FAZLEY,  Kolaborasi Bersama  STARBUCKS  Meraikan Makanan Tradisi MALAYSIA.
Manis berbusana tradisional, kakitangan Starbucks mempersembahkan makanan tradisi Malaysia dengan cara yang berbeza di majlis pelancarannya semalam.

Manakala Kuih Bakar Cheesecake, yang menampilkan gabungan kuih bakar dan kek keju yang menambat rasa. Di Starbucks, kek berperisa pandan bertekstur seperti kastard diimaginasikan semula sebagai kek keju, mengekalkan teksturnya yang kaya, lembut dan telur dengan rasa cheesy.

IKLAN

Selain daripada memberi pengalaman kopi yang luar biasa, Starbucks sentiasa menghubungkan manusia dan penjenamaan, penglibatan komuniti dan meraikan budaya. Di mana sahaja Starbucks berada di dunia, kami sentiasa komited untuk menghormati warna-warni budaya yang diraikandi sesebuah negara.

REZEKI DATO’ FAZLEY,  Kolaborasi Bersama  STARBUCKS  Meraikan Makanan Tradisi MALAYSIA.
.Mencipta menu pilihan istimewa dengan bakat tempatan, seperti Chef Dato’ Fazley Yaakob, menyerlahkan lagi sokongan berterusan Starbucks Malaysia untuk meningkatkan perniagaan dan jenama tempatan serta berkongsi dengan komuniti di setiap outlet.
Hidangan lazat daripada Starbucks dan Dato’ Fazley berharga bermula RM11.90 dan kini boleh didapati di semua kedai Starbucks di Semenanjung Malaysia dengan pelancaran ke Malaysia Timur akhir tahun ini.