Hati anak mana yang tak sedih bila sedang berusaha gigih untuk membalas balik jasa mak ayah tetapi disuruh berhenti untuk meneruskan usaha tersebut. Pelakon Zara Zya yang kelihatan ligat berniaga di samping meneruskan aktiviti lakonan telah ‘diarahkan’ untuk berhenti meniaga dan fokus pada dunia lakonan semata-mata.

IKLAN

Zara atau nama sebenarnya Zainurul Razia Mohd Zainuddin, 34 tahun rasa terkesan dengan mesej yang telah diterimanya. Zara yang mula dikenali menerusi drama Love You Mr. Arrogant turut berkongsi mesej yang telah diterimanya di laman media sosialnya.

Kongsi Zara, “Hina sangat ke kalau saya nak meniaga? Tak tau la kenapa, tapi ayat yang dia tulis tu betul-betul buat saya sedih sangat…Saya sedar saya ni bukan hebat sangat meniaga. Tapi apa salah saya? Siap cakap pasal family saya,” ucap Zara.

Hati Zara lebih terluka apabila disentuh tentang ahli keluarganya yang langsung tidak terlibat dalam kegiatan kariernya. Kata Zara, “Kalau kritikan tu untuk saya je, saya boleh terima, tapi bila sentuh bab family, memang saya sedih sangat.

Saya takkan lupa betapa susahnya parents saya cari rezeki siang malam untuk bagi kami adik-beradik makan, pakai dan pelajaran yang cukup. Ni la masa untuk saya balas balik untuk parents saya,” ungkap Zara.

IKLAN

Bukan senang dalam zaman moden ini anak-anak punya kesedaran hendak membalas balik jasa mak dan ayah yang bersusah payah membesarkan dari sebesar kaki dua tapak kaki sehingga sekarang. Kriteria anak seperti Zara ini wajar dijadikan contoh untuk anak-anak yang lain.

IKLAN

Luahan hati Zara lagi, “Saya kena tipu, bukan orang tahu. Saya tak tido pun tak ada sapa tahu. Takkan saya nak canang cerita pulak kesusahan saya?

Produk saya tu tak haram. Sampai hati cakap macam tu. Kalau berani, jumpa saya depan-depan lah. Apa yang dia sakit hati sgt dgn saya?” bicara Zara.

Semoga Zara tidak tewas dengan dugaan ini dan terus bersemangat mengembangkan karier demi membalas balik jasa mak dan ayah. Apabila anak memuliakan ibu dan bapanya, pasti ganjarannya tidak terfikirkan dek akal kita. Teruskan usaha murnimu Zara Zya.