Bekas pelajar Akademi Fantasia musim ke-6 yang juga pelakon drama Bahagia Bukan Bidaan, Ika Nabella kini bergelar seorang mompreneur. Bukan sahaja aktif dalam industri seni bahkan Ika Nabella juga kini ligat mengusahakan bisnesnya di samping tugas hakiki sebagai isteri dan ibu.

Ika Nabella mendirikan rumahtangga pada 30 Julai 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Muhammad Noah Zayn yang kini berusia 2 tahun.

IKLAN
Ika Nabella bersama suami tersayang yang sentiasa menjadi tulang belakang utamanya.
Keluarga bahagia.
Kecil-kecil lagi dah handsome Muhammad Noah Zayn ni!

Apa yang membanggakan sejak mengambil keputusan untuk berhijab pada hujung tahun lalu, rezekinya kian mencurah. Sesungguhnya rezeki Allah SWT itu luas.

Ika Nabella semakin berseri sejak berhijab.

Memetik perkongsian Ika Nabella di laman Instagram:-

“Tak sangkanya dari seorang pelakon dan penyanyi sekarang I’m an entrepreneur. Bukan title je bertukar tujuan hidup pun berubah. Dulu nak lepaskan diri sendiri je. Sekarang kemain besar tanggungjawab especially dekat my #innatemoms but I am happy, beyond proud with them.

Modal mula berniaga bersama @innateofficialhq tak sampai RM500 ada yang RM200 pun tak sampai sekarang dah jana 4-5 angka!!!

Tak ada yang mustahil kalau kita usaha dan sentiasa komited kan? Paling penting JANGAN MUDAH PUTUS ASA! Tak kisah macam mana kita MULA, berapa modal kita MULA yang penting MULA, selagi tak MULA BERTINDAK selagi itulah kita di takuk lama.”

Ika Nabella kini bergelar mompreneur yang mempunyai semangat juang yang tinggi.

Ika Nabella kini bergelar ‘taukeh’ @kuemaneyh.officialhq yang mana produk utamanya ialah Premium Tepung Pelita eksklusif air tangannya sendiri. Nampak tak menang tangan Ika Nabella menerima tempahan yang semakin bertambah setiap hari.

Taukeh Premium Tepung Pelita. Tak menang tangan ambil tempahan setiap hari.
Premium Tepung Pelita eksklusif air tangan Ika Nabella.

Selain itu, Ika Nabella juga pengasas kepada produk minuman laktasi Innate Lactea khas buat ibu yang ingin menambah susu badan. Dia sering berkongsi tip bagaimana menyusukan anak secara eksklusif di laman sosial Instagram.

Selain pengalaman sendiri, ibunya turut menjadi sumber inspirasi serta pendorong untuk dia mengeluarkan minuman laktasi Innate Lactea.

“Bahan-bahannya adalah daripada resipi turun temurun arwah Opah yang saya amalkan sejak melahirkan. Produk ini diperkaya dengan 9 ramuan yang dapat membantu memekatkan dan meningkatkan penghasilan susu ibu.

Selain sistem sokongan yang kuat, nutrisi dan makanan tambahan juga perlu mencukupi bagi membantu ‘kilang’ susu kita beroperasi.”

IKLAN

ISTIQAMAH BERHIJAB
Menurut pemilik nama sebenar, Ika Nabila Abdul Rahim yang berusia 31 tahun ini, selain kerana Allah SWT pendorong utamanya untuk berhijab dan memulakan perniagaan ialah anak serta suami, keluarga dan peminat yang sentiasa mendoakan kebaikan buat dirinya agar terus istiqamah.

Bersama rakan seperjuangan dalam industri bisnes, Neelofa.

Memetik kenyataan Ika Nabella ketika di awal penghijrahannya:-

“Sudah lama nak berhijab sebenarnya tapi hati saya berbolak balik, masa itu banyak fikir tentang duniawi dan karier. Dalam usia 31 tahun saya dapat apa yang saya nak, Allah SWT bagi semua yang saya minta termasuk zuriat.

Masa bujang dulu saya nak sangat kahwin, Dia hadirkan suami. Dalam masa 3 tahun saya doa nak anak dan Allah kurniakan zuriat. Masa tu terdetik apa yang saya nak semua dapat tetapi saya tak sempurna menutup aurat. Alhamdulillah ramai yang memberi sokongan dan mendoakan saya ke arah penghijrahan ini.

IKLAN

RUTIN KECANTIKAN
Saya amalkan 4 liter air kosong setiap hari. Produk penjagaan kulit wajah pula sering bertukar-tukar kerana saya suka mencuba produk baru selagi tak menjejaskan kulit.

Jika ada yang mencadangkan tentang sesuatu produk saya akan cuba. Bagi saya tak salah untuk mencuba untuk mengetahui adakah ia sesuai atau tidak dengan kulit.

Saya sebenarnya memiliki jenis kulit yang sangat sensitif dan lebih ketara sepanjang saya hamil dulu. Saya mengalami masalah kulit yang sangat teruk ketika trimester ke-3. Memang sangat teruk sampai keluar rumah pun terpaksa pakai pelitup muka.

Serum antara produk paling ‘wajib’ ada dalam rutin kecantikan kulit Ika Nabella. Patulah flawless je!

Jadi serum adalah produk ‘wajib’ digunakan setiap hari. Lebih-lebih lagi sejak bergelar ibu pastinya kulit mengalami perubahan terutama dari segi keanjalan. Apa yang penting saya perlu konsisten agar kulit kekal sihat, cerah dan glowing.”

Kredit Foto: Instagram @ikanabella @kuemaneyh.officialhq @innateofficialhq