“Bekas Garam Pun Tak Tahu Kat Mana Tapi Inisiatif Hanif Masak Undang Rasa Sebak,” Anzalna

755

Anzalna berkongsi berita gembira dengan seluruh peminatnya apabila mengkhabarkan bahawa dirinya telah hamil setelah tiga tahun berkahwin. Pelakon yang terkenal dengan watak menggoda ini yang kini berusia 31 tahun telah benar-benar bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang ibu.

Anzalna atau nama penuhnya Nur Anzalna Md Nasir kelihatan berseri-seri sewaktu mengadakan sesi pertemuan tempoh hari. Suami tercinta, Muhamad Hanif Mohamad Zaki setia menemani Anzalna sepanjang pertemuan berlangsung. Pasangan sama cantik sama padan ini bakal menyambut ulang tahun perkahwinan yang ketiga pada 22 Februari 2016 nanti.

Ketika ditemu bual nyata kedua-dua pasangan suami dan isteri ini teruja menanti kehadiran bayi yang sekian lama dinantikan oleh pasangan ini. Bibir Anzalna mahupun Hanif acap kali mengucapkan kalimah syukur kepada Sang Pencipta di atas anugerah yang tidak terhingga ini.

“Alhamdulillah, doa saya ketika mengerjakan umrah bersama Anzalna selepas perkahwinan kami telah dimakbulkan oleh Allah SWT. Antara doa saya di depan Kaabah selain daripada kebahagiaan kami suami isteri, saya juga berdoa agar dikurniakan cahaya mata ketika kami berdua benar-benar bersedia. Alhamdulillah, saya benar-benar bersyukur Allah SWT telah makbulkan doa kami berdua,” tutur Hanif sambil memandang isterinya dengan penuh rasa cinta.

Melihat kemesraan pasangan ini, terfikir tentang ‘kemanjaan’ Anzalna sejak berbadan dua. “Memang Hanif manjakan saya ketika ini. Saya tidak dibenarkan masak di dapur dan segala tugas memasak terpikul di bahu Hanif.

Kalau nak tahu Hanif bukan seorang lelaki yang pandai masak dan pernah masuk dapur. Bekas garam pun tidak tak tahu kat mana. Tetapi, inisiatif dia masak untuk saya mengundang rasa sebak. Saya rasa bersyukur sangat dianugerahkan suami seperti Hanif,” bicara Anzalna sambil menggenggam erat tangan suaminya.

Apa yang Hanif masak? “Seperti biasa, dia akan tengok You Tube untuk masak, masa Hanif masak steak okay lagi, tetapi bila Hanif masak Salmon Grill, terhangus,” terlerai tawa Anzalna ketika sedang bercerita.

Sampuk Hanif, “Tapi, Anzalna memang isteri yang baik. Tetap makan walaupun dia tahu Salmon Grill saya hangit. Selepas habis makan baru dia cakap, lain kali kalau masak Salmon Grill warna dia kena macam ini dan macam itu,” kata Hanif.

Adat wanita mengandung pasti ada teringin makan sesuatu. “Baru-baru ini saya teringin sangat makan Limau Bali. Nasib baik saya tak teringin Limau Bali yang di Tambun. Habis saya borong Limau Bali kat kawasan rumah ni. Saya makan Limau Bali tu macam saya makan nasi. Namun, sebelum ini saya tidak teringin makan makanan yang pelik-pelik,” jelas Anzalna yang usia kandungan sudah masuk lima bulan ini.